PROVOZNÍ DOBA BĚHEM SVÁTKŮ: OD 23.12.2024 DO 3.1.2025 - ZAVŘENO, INVENTURA OD 6.1.2025 bežná otevírací doba

LED světla pro denní svícení, 245x28mm

Kód: SU-VZ67
1 292 Kč / ks 1 068 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

Nové zboží - vzorek Špičková univerzální světla pro automatické denní svícení s LED. Kvalitní hliníkové tělo světla s tvrzenou plastovou čočkou odolnou UV záření.   Technicke parametry - příkon světla je 5 W - v každém světle je 5 x 3-čipová LED dioda - napájecí napětí 12 V - možnost zapojení v režimu pozičních světel, kdy zapnutí potkávacích světel nevypnou, ale pouze sníží jas a dále fungují jako poziční světla (volba na řídící jednotce) - rozměry: šířka 245 mm, výška 28 mm, hloubka 40 mm - součastí balení je 2x světlo, řídící jednotka s vodotěsnými konektory a připojovací kabeláž   Použití světel pro denní svícení V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.   Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení - na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel - umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla - vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm) - světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí - při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout   Záruka 6 měsíců.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Nové zboží - vzorek

Špičková univerzální světla pro automatické denní svícení s LED. Kvalitní hliníkové tělo světla s tvrzenou plastovou čočkou odolnou UV záření.

 

Technicke parametry

- příkon světla je 5 W

- v každém světle je 5 x 3-čipová LED dioda

- napájecí napětí 12 V

- možnost zapojení v režimu pozičních světel, kdy zapnutí potkávacích světel nevypnou, ale pouze sníží jas a dále fungují jako poziční světla (volba na řídící jednotce)

- rozměry: šířka 245 mm, výška 28 mm, hloubka 40 mm

- součastí balení je 2x světlo, řídící jednotka s vodotěsnými konektory a připojovací kabeláž

 

Použití světel pro denní svícení

V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.

 

Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení

- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel

- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla

- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)

- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí

- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout

 

Záruka 6 měsíců.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.

Nevyplňujte toto pole: