Startovací kabely
Jaké startovací kabely potřebuji?
K nejlepším způsobům správného výběru startovacích kabelů patří výběr podle plochy průřezu. Ta by měla být uvedena viditelně na obale.
Pro automobily s benzínovými motory jsou doporučovány startovací kabely s průřezem od 16 mm2 a více. V případě motorů s objemem nad 2,5 l a naftové motory by měly být použity startovací kabely s průřezem 25 mm2 a více.
Pouhým okem nelze odhadnout správnou tloušťku startovacího kabelu. Pod izolací kabelu se mohou ukrývat příliš tenké kabely, které vám při startování nepomohou.
V našem eshopu naleznete širokou nabídku startovacích kabelů od předních světových výrobců, které vás na holičkách nenechají.
Jak správně zapojit startovací kabely?
Při prvním zapojování startovacích kabelů musí být vypnuté zapalování u obou automobilů. Nejdříve se svorky červeného kabelu připnou ke kladnému pólu (+) vybité autobaterie a poté ke kladnému pólu nabité autobaterie. Záporný pól (-) se připojí nejprve k nabité autobaterii černě označeným kabelem a druhý konec se u vozidla s vybitou autobaterií připojí na kovovou část v motorovém prostoru, často bývá tento kostřící bod označen minusovým znamínkem.
Červený kabel nesmí přijít do styku se záporným pólem vybité autobaterie, protože může dojít k jiskření, čímž akumulátor vypouští chemické výpary. Ve výjimečném případě mohou tyto výpary explodovat.
Pokud jsou startovací kabely připojeny, nastartuje se automobil s nabitou autobaterií. Díky tomu je pro nastartování druhého vozu k dispozici vyšší proud a také neriskujete, že by se v zimních teplotách po několika marných pokusech vybil i zdravý akumulátor.
Jakmile je první vúz nastartován, pokuste se nastartovat automobil s vybitou autobaterií. V případě, že se nepodaří nastartovat na první pokus nemusí být ještě zcela prohráno. Nechte obě vozidla 15 minut propojena, aby se vybitá baterie trochu dobila a pokusy opakujte. Pro takové případy jsou nejvhodnější startovací zdroje, které poskytují dostatečný výkon pro nastartování většiny typů automobilů.
Pro dostatečné nabití autobaterie je nutné s vozidlem jezdit alespoň půl hodiny po uspěšném nastartování.
Při odpojování kabelů je postup opačný, začíná se tedy odpojením černého kabelu z kostřícího bodu na vozidle s vybitou baterií a poté ze záporného bodu na zdravém akumulátoru. Červený kabel se odpojí nejdříve u startujícího vozidla a poté u vozu s vybitou autobaterií.
Nejprodávanější
Prosím uvedené produkty objednávejte před vaším odběrem.
S vyzvednutím objednaného zboží počkejte na naší výzvu.
SKLADOVÁ DOSTUPNOST kamenné prodejny není shodná se skladovou dostupností e-shopu.
e-SHOP využívá k expedici externích skladových zásob.